06.012015 Articole, Research

Dispozitivele high-tech trebuie regândite

Scris de: Sorin Popa

Doar unul din cinci utilizatori ai unui nou dispozitiv digital este capabil să facă acest lucru fără a se confrunta cu probleme, potrivit unui nou studiu care sugerează că brandurile din zona high-tech nu se concentrează suficient pe întreaga experiență a consumatorului.

Firm de consultanță Accenture a intervievat 24.000 consumatori din 24 de țări – în cadrul studiului “Implicarea Consumatorului digital în Lumea Nou Conectată” –  și a constatat că 83% au avut dificultăți atunci când au folosit pentru prima dată noi tipuri de dispozitive, cum ar fi monitoarele portabile de fitness, ceasurile inteligente, termostatul pentru casa inteligentă, sisteme de divertisment încorporate la bordul autovehiculelor, sisteme de securitate cu camere de supraveghere inter-conectate sau produse portabile de sănătate.

Astfel, 21% au declarat că au găsit dispozitivele “prea complicate pentru a utiliza”, în timp ce 19% au raportat că “inițializarea nu a fost făcută corect” și că produsele “nu funcționat așa cum au fost promovate”. “Companiile de înaltă tehnologie au nevoie să se reîntoarcă la planșetă și regândească abordările de dezvoltare a produsului, astfel încât să se concentreze pe întreaga experiență a consumatorului”, a declarat Sami Luukkonen, managing director al grupului Accenture Electronics and High Tech. “Ele ar trebui să facă schimbări strategice fundamentale, care să nu se mai concentreze pe diferențierea facilităților produsului, ci mai degrabă holistic, pe diferențierea experienței digitale.” Aceasta nu înseamnă că funcțiile și caracteristicile produsului nu sunt semnificative – 29% dintre respondenți au declarat că sunt – dar ușurința în utilizare s-a clasat mai sus în prioritățile consumatorilor, 33% din utilizatorii din toate grupurile de vârstă și zone geografice declarând acest lucru ca fiind cel mai important. Încrederea în marcă a fost un alt factor care influențează alegerea, citat de 21% dintre cei intervievati. Acest lucru a fost valabil mai ales în categoria smartphone, unde aproape jumătate (49%) au indicat motivul principal al cumpărării fiind “Îmi place acest brand”. O treime (32%) au indicat că dețin deja un dispozitiv de aceeași marcă sau că le-a plăcut designul dispozitivului respectiv.

Totuși, Accenture a raportat categoria smartphone printre acele dispozitive în care intențiile de cumpărare sunt pe un trend negativ în 2015. “Cum intențiile de cumpărare scad pentru categoriile de dispozitive avansate, companiile de înaltă tehnologie trebuie să înlocuiască veniturile pierdute cu vânzări din noi categorii, cum ar fi dispozitive portabile pentru sănătate și monitoare fitness”, a spus Luukkonen. Raportul a constatat că în timp ce intenția de cumpărare pentru aceste produse este modestă pe termen scurt, ea crește pe termen lung. Astfel, doar 12% dintre respondenți au planificat achiziționarea unui aparat portabil de fitness în următoarele 12 luni, dar 41% au declarat că vor face acest lucru în termen de cinci ani. Display-urile heads-up atrag un interes în proporție de 35% din intenția de cumpărare, pe aceeași perioadă.

Surse: BusinessWire; Accenture; WARC

Niciun comentariu

Niciun comentariu
Scrie un comentariu!

Feed RSS pentru comentariile la acest articol TrackBack URL

Go up