Piata Media

Cheltuieli mondiale de publicitate – previziuni 2015

Scris de: Sorin Popa | 10.12.2014 | Categoria: Piata Media

10 December 2014

WARC a revizuit in scădere cu 0.5% estimările sale privind cheltuielile globale de publicitate pentru 2015. Astfel, urmărind situația din 12 țări, cunoscutul serviciu online estimează pentru anul viitor o creștere de 4.8% a investițiilor media. Revizuirea a fost cauzată de stagnarea zonei EURO, de tensiunile din Ucraina, precum și de ritmul încetinit al dezvoltării unor anumite părți din continentul asiatic și care au determinat recesiunea din Rusia. Continuare…

Mai este loc de crestere?

Scris de: Sorin Popa | 22.10.2014 | Categoria: Articole, Piata Media, Research

Consumul mondial este in continua expansiune, odata cu cresterea numarului populatiei pe Terra. In aceste conditii, este destul de greu sa estimam cata crestere mai este posibila – areale locuibile, rezerve de hrana, spor natural, consumul general de produse si servicii, s.a.m.d.

Se pare ca, totusi, ceva loc ar mai fi.

Continuare…

Niciun comentariu

Etichete: ,

Batalia continua

Scris de: Adriana Ciobanu | 9.10.2014 | Categoria: Piata Media, TV

Daca va amintiti, scriam luna trecuta  ca statiile TV cu cele mai mari audiente si anume Pro TV si Antena 1 urmeaza sa difuzeze emisiuni concurente. Si mai interesant era ca urmau sa fie difuzate in aceleasi zile ale saptamanii si aceleasi intervale (de exemplu: Vocea Romaniei difuzata de Pro TV si X-factor difuzat de Antena 1, ambele difuzate in fiecare vineri seara in intervalul 20:30-23:00).

La fel de concurente sunt si Masterchef si Hell’s Kitchen care se suprapun in fiecare luni seara. Hai sa vedem cum a perceput publicul luni aseara cele 2 emisiuni si care a iesit invingatoare :)

Pentru aceasta analiza am luat in calcul 3 target-uri: all National, all Urban  si all 18-49 Urban, dupa cum se observa in tabelul de mai jos:

Cele mai bune rating-uri s-au inregistrat pe all 18-49 Urban (tg comercial)  si anume: 12.7pct (634,000 de indivizi) la Masterchef si 6.9pct (343,000 indivizi) la Hell’s Kitchen. Chiar daca fostii jurati de la Masterchef s-au mutat in curtea Antenei 1 prezentand emisiunea concurenta Hells Kitchen, se pare ca formatul de la Pro TV isi pastreaza fanii. Din punct de vedere al share-ului Masterchef a avut 27.6% fata de Hell’s Kitchen 15.5%

Niciun comentariu

Etichete: , ,

Media Fact Book 2014 – Industria media la începutul erei programatice

Scris de: Alexandra Olteanu | 27.05.2014 | Categoria: Inovatie, Latest news, Piata Media

București, 27 mai 2014

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, anunță lansarea Media Fact Book 2014, a 18a ediție a singurei analize care oferă o radiografie obiectivă a pieței de media din România.

Anul 2014 reprezintă anul schimbărilor de paradigmă în industria de media. În mediul digital pășim în era platformelor de programmatic trading, atât clienții, agențiile cât și publisherii fiind extrem de interesați de modalitatea eficientă, în real-time de tranzacționare a spațiului digital, de profilare exactă a consumatorului în mediu on-line – digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga în viitor și către alte medii care ușor, ușor se digitalizează, indiferente că vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja în US) sau OOH. Tehnologia este din ce în ce mai importantă în viețile noastre, adopția ei în România este extrem de rapidă – marketingul nu poate și nu trebuie să rămână în afara acestui fenomen – așadar viitorul s-a întâmplat deja!

Continuare…

Programmatic buying: viitorul s-a intamplat deja

Scris de: Alexandra Olteanu | 17.04.2014 | Categoria: Digital, Piata Media, Strategie

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.”

Desi vechi de un secol, citatul lui John Wanamaker este, probabil, cel mai cunoscut citat din manualele de publicitate. Insa, odata cu dezvoltarea marketingului digital, am inceput sa vedem cate putin luminita de la celalalt capat al bugetului. Internetul a fost intotdeauna vandut ca un mediu foarte masurabil, in comparatie cu spatiile traditionale.

Adevarul este ca, pana acum cativa ani, masuratorile aveau o valoare discutabila. Cu ce ne ajuta o rata de click impresionanta, daca utilizatorul va parasi landing page-ul in 3 secunde? La ce ne foloseste sa adunam zeci de mii de fani care nu vor calca niciodata pragul magazinului? La ce bun sute de click-uri care nu se termina intr-o vanzare? Etapa de adolescenta a marketingului digital a insemnat o rafinare a indicatorilor de performanta, care s-au transformat din cifre masurate la nivel de banner in actiuni valoroase masurate la nivel de landing page: timp petrecut in site, inscrieri in baza de date, cumparaturi sau pagini vizualizate.

Continuare…

Go up