10.122014 Piata Media

Cheltuieli mondiale de publicitate – previziuni 2015

Scris de: Sorin Popa

10 December 2014

WARC a revizuit in scădere cu 0.5% estimările sale privind cheltuielile globale de publicitate pentru 2015. Astfel, urmărind situația din 12 țări, cunoscutul serviciu online estimează pentru anul viitor o creștere de 4.8% a investițiilor media. Revizuirea a fost cauzată de stagnarea zonei EURO, de tensiunile din Ucraina, precum și de ritmul încetinit al dezvoltării unor anumite părți din continentul asiatic și care au determinat recesiunea din Rusia.

Cea mai mare creștere va veni din India (+15.1%) și China (+10.5%). De asemenea, va crește în continuarea ponderea interentului în total cheltuieli, a cărui cotă parte a ajuns aproape la o treime din total, după ce în 2006 avea doar 9.2%. Presa tipărită are o cotă în cădere liberă, la jumătate față de 2006, în timp ce televiziunea rămîne mediul principal, cu o cotă estimată la 37.1%, chiar în ușoară creștere față de 2006 (35.7%).

Totuși, creșterea se va baza tot pe piețele matur dezvoltate; chiar daca piețele emergente au un ritm de creștere accentuat, ponderea cheltuielilor de publicitate ale acestora pe plan mondial rămâne la un nivel nesemnificativ (1.5% cotă de piață).
Sursa: www.wwarc.com

Niciun comentariu
Scrie un comentariu!

Feed RSS pentru comentariile la acest articol TrackBack URL

Go up