Optimizare SEO

Optimizarea SEO- Primii pasi catre success ai site-ului

Prezenta unei afaceri in mediul online a devenit obligatorie avanad in vedere faptul ca majoritatea clientilor si potentialilor clienti se afla acolo. Dar mai ales avand in vedere ca Internetul este domeniul care vinde cel mai mult si cel mai rapid. Mai mult de atat, cercetarea si identificarea publicului tinta se poate face intr-un timp mult mai scurt si cu usurinta, iar comunicarea directa, in timp real cu acesta reprezinta un alt avantaj major. Cu toate acestea, prezenta nu este suficienta. Este nevoie de campanii de optimizare seo, de strategii si tactici de marketing si de o comunicare eficienta cu potentialii clienti pentru a putea atinge cotele maxime ale succesului.

Orice proces de optimizare seo intotdeauna debuteaza cu o cercetare a pietii concurentiale, a potentialelor publicuri tinta si a identificarii nevoilor acestora. Aceasta analiza puteti sa o faceti dumneavoastra sau, in cel mai fericit caz, sa apelati la serviciile specialistilor SEO. Oricare dintre variante o veti alege, nu uitati ca este decisiva aceasta faza incipienta.

Urmatorul pas consta in indexarea intregului continut intr-un timp cat mai scurt. Trebuie sa va asigurati ca faceti legatura dintre site si Webmaster Tools din Google si Bing, iar mai apoi va trebui sa trimiteti sitemap-ul in ambele. Atata timp cat articolele au un continut unic, actual si de calitate, acestea vor fi indexate intr-un timp extrem de scurt. De cele mai multe ori continuturile de calitate atrag dupa ele backlink-uri de la site-urile cu autoritate.

Urmatorul pas pe care trebuie sa il faceti este sa va creati conturi de profil in social media. Insa, mare atentie, prezenta si postarea diferitelor link-uri aici nu sunt suficiente. Este nevoie de o implicare personala pentru a atinge rezultatele dorite. In cazul in care timpul nu va permite sa faceti acest lucru desemnati pe cineva responsabil cu administrarea retelelor sociale. Comunicarea directa cu publicurile tinta este esentiala si pozitioneaza afacerea intr-una de top in fata consumatorilor. In plus traficul catre site-ul pe care il detineti nu trebuie sa fie adus doar de catre motoarele de cautare.

Profitati acum de tot ceea ce Internetul a creat atat pentru consumatori, cat si pentru producatori si alegeti sa incepeti o campanie de optimizare seo – primul pas catre un succes garantat.

Viteza de incarcare a site-ului – factor important in  optimizarea SEO

Unul dintre cei mai importanti factori atat pentru clienti, cat si pentru procesul de optimizare seo pentru motoarele de cautare il constituie viteza de incarcare a website-ului. Datele statistice arata ca cei mai multi dintre vizitatori parasesc in primele minute pagina unui site, daca aceasta intampina dificultati la incarcare. Iata de ce este important ca tu sa realizezi un continut si un design care pot fi optimizate cu usurinta.

In functie de traficul care a intrat pe site-ul tau, poti stabili, in medie, cat timp a petrecut fiecare vizitator in parte pe o pagina web, bounce rate-ul, dar si cati utilizatori au parasit imediat paginile site-ului. Este foarte important sa analizezi in permanenta aceste lucruri, iar in functie de ceea ce ai descoperit va trebui sa imbunatatesti timpul de incarcare al site-ului.

Viteza de incarcare a site-ului este foarte importanta din punct de vedere al procesului de optimizare seo, pentru ca in functie de durata de incarcare un numar mai mare sau mai mic de vizitatori acceseaza paginile web. Iar numarul vizitatorilor sporeste rezultatele campaniilor SEO si motoarele de cautare pozitioneaza site-ul, printre altele, si dupa numarul de accesari.

Statisticile arata ca majoritatea vizitatorilor parasesc un site dupa 6-15 secunde de la accesare, in conditiile in care acesta intazie sa se incarce. Pentru a reduce cat mai mult posibil confruntarea cu astfel de situatii trebuie sa verifici periodic timpul de incarcare al fiecarui element al site-ului si sa previi posibilele probleme sau elementele care ar putea ingreuna incarcarea paginilor web. De regula fisierele care contin clipuri sau fotografii, imagini in format mare atrag dupa sine probleme la viteza la incarcare. Mare grija cand le utilizezi pe acestea! Este de preferat sa nu te complici cu utilizarea lor pentru a nu diminua viteza de incarcare a paginilor web.

De asemenea, este important sa optimizezi fiecare fisier si pagina in parte folosind diferite unelte pe care vastul domeniu online ti le pune la dispozitie atat in sistemul cu plata, cat si gratuit. Pentru a indeparta orice situatie neprevazuta, va recomandam sa dati aceste sarcini specialistilor in optimizare seo pentru motoarele de cautare. Posibilitatea ca rezultatelor lor sa fie extrem de negative sunt aproape nule.

Link-urile contextuale – avantaje reale pentru autoritatea unui site

Odata cu evolutia algoritmilor motoarelor de cautare cei mai multi dintre administratorii de site-uri, dar si specialistii in  optimizare seo ,  au devenit mai prudenti atunci cand intreprind orice actiune in vederea promovarii acestora. Performantele afacerilor dezvoltate natural au inceput sa fie vizibile de la ultimul update Google.

O noua tactica de promovare o constituie link-urile contextuale. Acestea reprezinta procesele prin care se includ in interiorul unui articol link-uri relevante continutului acestuia. Avand in vedere ca acesta este obtinut si se dezvolta natural, ceea ce motoarele de cautare sustin, sunt adevarati factori de pozitionare ai unei afaceri.

Site-urile care au adoptat aceasta strategie ocupa pozitii mai bune decat site-urile care nu contin legaturi de acest tip. Cuvintele cheie prin care se face legatura trebuie sa aiba un continut relevant, astfel se inlatura ideea de SPAM. Link-urile contextuale reprezinta tehnici ale procesului de  optimizare seo. Relevanta si corectitudinea acestora plaseaza site-urile pe diferite pozitii in lista de rezultate a motoarelor de promovare.

Atunci cand folosim link-urile contextuale in scrierea unui articol, facem legatura fie cu un site extern, fie cu o pagina interna a site-ului pentru care am scris articolul. Un exemplu de astfel de legatura interna o reprezinta cuvintele scrise cu litere albastre din interiorul unui articol pe care il accesati.

Avantajele pe care le contin link-urile contextuale:

1. Un astfel de link ii ajuta pe vizitatorii care acceseaza pagina respectiva sa culeaga mai multe informatii cu privire la subiectul lor de interes.

2. Relevanta si continutul informatic foarte bogat vor fideliza vizitatorii si ii vor determina pe acestia sa revina ori de cate ori vor avea nevoie de informatii.

3. Un site care foloseste link-uri contextuale va fi indexat mai usor de catre motoarele de cautare si va obtine autoritate in fata celorlalte site-uri concurente.

4. Aceste link-uri sunt adevarate modalitati prin intermediul carora poti creste pagerank-ul.

5. Numarul mare de vizitatori inseamna, implicit, cresterea numarului clientilor.

Ia in calcul orice strategie de  optimizare seo  care iti poate creste vizibilitatea in rezultatele motoarelor de cautare. Intreaba un specialist SEO depre importanta link-urilor contextuale. Integreaza-le si tu in campaniile tale de promovare online si vei vedea diferenta.

Campaniile de optimizare seo sunt parte a marketing-ului online

Continua schimbare a tehnologiei a dus la crearea de noi tehnici si strategii de promovare. Marketing-ul traditional a fost adaptat putin cate putin la noul domeniu de activitat – online-ul – si a fost transformat in ceea ce numim astazi marketing-ul online. O componeta esentiala in promovarea unei afaceri pe Internet o reprezinta procesul de  optimizare seo.

Acesta, impreuna cu algoritmii Google, evolueaza si suporta diferite schimbari de la an la an, schimbari ce ii fac performanti si de actualitate. Ultimele update-uri ale algoritmilor motorului de cautare au dezvoltat strategii din ce in ce mai inteligente prin intermediul carora poate fi detectat SPAM-ul. Un fenomen cu care Google se lupta de ceva vreme.

Prin intermediul acestor update-uri motorul de cautare ne-a demonstrat ca, in sfarsit, tehnicile white had (tehnici prin intermediul carora un site se dezvolta natural) dau roade si ca nu este nevoie de SPAM pentru a ocupa o pozitie fruntasa. Mai exact noii factori in functie de care o afacere devine fruntasa alteia sunt reprezentati de cresterea organica, continut unic, de actualitate si relevant.

Update-ul  algoritmului Panda a fost creat pentru a detecta continutul duplicat, viteza de incarcare a unui site, modul in care se comporta utilizatorii etc. Cei din conducerea Google nu au mentionat care sunt toti factorii in functie de care un site este promovat sau penalizat, insa, in principiu, se merge pe ideea de continut nou si unic, pe o dezvoltare naturala, adica pe tot ceea ce este corect.

Update-ul algoritmului Penguin s-a axat pe diversitatea ancorei, pe detectarea de link-uri spam, formele de mascare ale paginilor si utilizarea excesiva de cuvinte cheie.

Odata cu schimbarile algoritmilor motoarelor de cautare s-au produs modificari si in tehnicile campaniilor de  optimizare seo. In pricipiu cerintele sunt cam aceleasi, importanta unora in fata celorlalte a crescut.

Optimizarea seo are nevoie in continuare de un continut de calitate, unic si actualizat, de cuvinte cheie relevante, de inscrieri ale site-ului in diferite directoare si de link-uri obtinute natural. Singura diferenta dintre situatia de acum si cea de dinaintea schimbarilor consta in faptul ca site-urile promovate corect din punct de vedere al motorului de cautare vor lua locul si pozitia celor care au evoluat fraudulos.

Afacerile mici au nevoie de vizibilitate in online

 Cei mai multi dintre antreprenorii care detin o afacere mica, pe plan local, nici macar nu s-au gandit la posibilitatea promovarii acesteia in mediul online. Insa cei mai multi dintre potentialii clienti se afla aici, iar tu ar trebui sa fii acolo unde sunt si ei. Prezenta in mediul online a devenit o necesitate pentru orice tip de afacere, iar procesul de  optimizare seo  este unul obligatoriu pentru orice firma, mare sau mica.

Tehnologia inregistreaza progrese pe zi ce trece, iar tehnicile de promovare, comunicare si vanzare s-au mutat in online. Daca nu esti vizibil in lista motoarelor de cautare, inseamna ca nu existi. Studiile arata ca 97% dintre cumparatori se informeaza pe Google inainte de a achizitiona un produs dintr-un magazin sau altul. Mai mult decat atat, 90% dintre clienti cauta pe motoarele de cautare produsul pe care urmeaza sa il achizitioneze. Iata de ce este necesar sa fii prezent in online si sa demarezi campanii de  optimizare seo  pentru intreprinderea pe care o detii.

Succesul oricarei afaceri este sa fii acolo unde sunt si potentialii clienti, adica in mediul online.

In cazul in care nu ai un website, afla ca este timpul sa iti faci unul. Insa daca detii un site si rezultatele intarzie sa apara inseamna ca ai nevoie de o campanie SEO. Aceasta campanie reprezinta cea mai simpla modalitate prin care te poti face cunoscut clientilor si poti concura cu site-urile cu autoritate.

De o importanta covarsitoare este nu doar ceea ce tu oferi, ci cum oferi. Aproape toti au inteles importanta ofertelor pe care le aplica foarte des, insa modul in care ”ambaleaza” ceea ce ofera este parte din succesul oricarei afaceri.

Procesul de  optimizare seo  este cel care face diferenta dintre o afacere cu autoritate si una slaba. Exista si au existat situatii in care micile intreprinderi au evoluat si s-au remarcat in fata gigantilor. Nu rata sansa de a-ti mari profiturile si alege sa fii parte a celui mai mare domeniu de vanzari, comunicare si promovare. Adopta strategiile de  optimizare seo  si fa parte dintre cei care au ales inteligent.

Mai reprezinta optimizarea SEO o strategie eficienta de promovare

Foarte multi privesc cu teama evolutia tenologiei de astazi si schimbarile care se fac in orice domeniu si se intreaba daca nu cumva campaniile de  optimizare seo  pentru motoarele de cautare vor fi inlocuite cu retelele sociale?

Este drept ca evolutia a facilitat aparitia de noi strategii de promovare a unei afaceri prezente in online si le-a inlaturat pe cele traditionale, insa nu totul este inlaturat, ci adaptat, modificat, adus la zi. In urma cu mai bine de 13 ani Google, beneficiind de un numar mic de site-uri pe care trebuia sa le afiseze in lista cautarilor, avea doar un criteriu in functie de care stabilea pozitia fiecarui site. Odata cu aparitia din ce in  ce mai multor site-uri si afaceri care isi desfasoara activitatea in online, motorul de cautare a dezvoltat noi si noi tehnici de identificare si promovare a companiilor cu autoritate. Astazi exista un numar de 200 de factori in functie de care este clasat un site.

Evolutia tehnologiei de astazi ne-a invatat ca toate tehnicile de promovare sunt perisabile, insa cele cu autoritate raman in continuare importante. Campaniile de  optimizare seo  pentru motoarele de cautare nu se afla la apusul existentei, ci trece prin diferite modificari menite sa adapteze tehnicile lor la noile tendinte aparute in online.

SEO vesus SMM (Social Media Marketing)

Atunci cand facem comparatia dintre SEO si SMM se pierde din discutie faptul ca retelele sociale ajuta motoarele de cautare sa pozitioneze un site, insa nu reprezinta cel mai important factor in promovarea unei afaceri in mediul online. De fapt, retelele sociale au un rol important in campaniile de promovare ale unui site, ele constituind unul din cei 200 de factori pe care Google ii ia in considerare atunci cand pozitioneaza un site in lista sa.

Comportamentul consumatorilor s-a modificat si odata cu acesta si modalitatile de afirmare ale companiilor. Publicurile site-urilor prefera astazi sa comunice prin intermediul retelelor sociale si au dezvoltat odata cu aceasta nevoie si faactori de autoritate a site-urilor: share-urile, like-urile.

SEO trece prin modificari majore, dar acest lucru nu inseamna ca aceasta strategie de promovare va disparea, ci ca va excela. Dezvolta si aplica in continuare cu incredere si campanii de  optimizare seo, dar adopta pe langa acestea si metode actuale care ajuta la succesul unei afaceri.

Content Marketing-ul – importanta acestuia in campaniile de optimizare site

Cele mai recente update-uri facute de Penguin 2.0 au schimbat perceptia multora asupra strategiilor de  optimizare seo pentru motoarele de cautare. Avand in vedere ca link building-ul a devenit o tehnica ce asigura rezultatele pe termen lung, iar backlink-urile trebuie sa fie obtinute numai natural, foarte multi se intreaba oare pe ce anume sa-si focuseze atentia pentru a obtine rezultate in motoarele de cautare?

Faptul ca Google penalizeaza drastic sau chiar elimina site-urile care obtin backlink-uri prin cumpararea acestora a creat multe semne de intrebare in randul acelora care se ocupau de administrarea si promovarea site-urilor. Cei mai multi dintre ei nu stiu ce strategii sa mai adopte pentru a inlatura orice semn de intrebare pe care le-ar putea ridica motorului de cautare.

Ca un raspuns al tuturor nelamuririlor acestora vine Content Marketing-ul (marketing-ul de continut). Acesta reprezinta o strategie de promovare care se bazeaza pe producerea si distribuirea continutului unic, valoros si de actualitate. De asemenea, prin intermediul content marketing-ului se poate crea un brand in jurul unui produs sau serviciu oferit.

Aceasta strategie este o modalitate eficienta prin intermediul careia poate creste vizibilitatea unui site si poate fi integrata cu usurinta in campaniile de  optimizare seo.

Retelele sociale si blog-urile reprezinta cele mai bune modalitati prin care se poate face content marketing. Vizitatorii interesati de continutul unui articol il pot distribui mai departe prin intermediul retelelor sociale. Iata o strategie simpla de promovare care poate crea un numar mare de accesari ale unei pagini fara sa depui prea mult efort. De asemenea, aceasta este cea mai utila atunci cand intentionezi sa ocupi un loc fruntas in listele motoarelor de cautare. Este bine cunoscut faptul ca Google sustine si promoveaza site-urile cu un continut unic, actualizat in permanenta.

Link building cu ajutorul contenta marketing

Campaniile de link building sunt cele care au dat cele mai mari batai de cap webmasterilor, in ultima perioada de timp. Pentru a obtine link-uri de calitate intr-un mod natural, asa cum Google impune, este nevoie sa investesti foarte mult timp in culegerea si reformularea informatiilor pe care articolele tale le vor contine. Un continut nou, formulat intr-o maniera unica genereaza link-uri de calitate, iar Google sustine site-urile dezvoltate in mod natural.

Ca o concluzie, campania de  optimizare seo  asociata cu cea de content marketing vor da cele mai bune si mai sigure rezultate. Aplica-le impreuna si vei vedea diferenta.

Importanta domeniului in campaniile de optimizare site

Prezenta unei afaceri in domeniul online nu mai este demult un moft, ci o necesitate. Site-urile concureaza de ceva vreme in online, iar lupta pentru o pozitie fruntasa este din ce in ce mai dificila. Una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le iei atunci cand incepi o afacere in acest mediu este alegerea domeniului de activitate care ti se potriveste. Aceasta decizie va contribui semnificativ la succesul sau esecul campaniei de  optimizare seo.

Numele domeniului de activitate trebuie sa contina cuvinte cheie sau nu?

Prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului de activitate a reprezentat si inca mai reprezinta un punct forte pentru un site nou infiintat. Aceasta tehnica ajuta la cresterea vizibilitatii in lista rezultatelor motoarelor de cautare. Numarul de accesari este mai mare. Desi putin depasita, aceasta strategie mai este folosita si astazi. Intrebarea este daca oare mai are acelasi efect pe care il avea inainte de toate update-urile algoritmilor Google?

Cei care se ocupau de construirea si administrarea unui site cumparau EMD-uri (exact matching domains – nume de domenii formate doar din cuvinte cheie), doar asa puteau ocupa o pozitie fruntasa in lista motoarelor de cautare intr-un timp foarte scurt. Aceasta tehnica beneficia de avantajele: prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului ajutau enorm pozitionarea unei afaceri; acora era aceeasi cu numele domeniului.

Odata cu primele update-uri facute de algoritmii Google, aceasta tehnica si-a pierdut din autoritate. Cei mai multi specialisti ai domeniului sunt de parere ca in viitorul apropiat prezenta cuvintelor cheie in numele domeniului nu va mai avea nicio importanta din punct de vedere al campaniei de  optimizare seo. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renuntam la cumpararea EMD-urilor, ci ne spune ca ar trebui sa nu mai acordam o importanta majora atunci  cand vorbim despre un nou domeniu.

O tehnica noua care a castigat teren in fata celei explicate mai sus este construirea de brand. Acesta trebuie sa contina cele mai reprezentative cuvinte cheie, insa trebuie construit pe fundatia unui domeniu. Elementele care ajuta la constructia si afirmarea unui site sunt strans legate intre ele. In momentul in care unul dintre elemente nu este luat in considerare sau pur si simplu este ignorat, esecul campaniei este aproape garantat.

Asadar, pentru afaceri profitabile acorda aceeasi importanta fiecarui element care compune un website si respecta fiecare pas in campaniile de  optimizare seo.

Creste-ti numarul potentialilor clienti prin tehnici CRM (Customer Relationship Management)

Fiecare strategie de promovare si fiecare campanie, indiferent de natura sa, pe langa faptul ca aduc la cunostinta publicului sau informatii despre produse sau servicii noi, mai au ca obiectiv si atragerea de cat mai multi potentiali clienti. Campaniile de  optimizare seo  se adreseaza atat motoarelor de cautare, cat si potentialilor clienti, de aceea este vital ca orice afacere prezenta in mediul online sa fie optimizata prin acest gen de campanie.

Cresterea numarului de potentiali clienti este o sarcina dificila. Utilizatorii de Internet au devenit cu trecerea timpului mai greu de convins. De aceea, atragerea printr-un mesaj comercial a devenit o activitate care implica multa creativitate si spirit practic din partea celor care realizeaza diferite campanii de  optimizare seo  sau de alta natura.

Pentru a-ti dezvolta afacerea, nu este importanta doar calitatea produselor sau serviciilor pe care le oferi, ci si modul in care comunici cu clientii tai. Cel mai important lucru in fidelizarea acestora si atragerea altor potentiali clienti este sa dezvolti o strategie de comunicare, in care sa-i implici in luarea anumitor decizii, cere-le parerea cu privire la urmatoarea actiune pe care o vei intreprinde. De asemenea, incearca sa sondezi fiecare nevoie a lor. Foloseste aceste informatii pretioase si creeaza solutii care sa le raspunda nevoilor clientilor.

Desi, aparent aceste strategii nu par a fi foarte greu de aplicat si nici ca ar face parte din tehnicile CRM, aplicandu-le vei realiza ca un client multumit care sa te recomande mai departe este mai pretios decat orice campanie implementata de firmele specializate.

Bineinteles, formularea mesajelor si pastrarea unui dialog cu clientii vor trebui realizate tot de catre profesionisti, in urma unor analize si cercetari ale pietei. In momentul de fata, exista un numar foarte mare companii care nu au nevoie de strategii de marketing pentru ca mai bine de 70% dintre potentialii clienti vin din recomandarile celor fideli.

De asemenea, clientii reactioneaza foarte bine atunci cand sunt contactati direct. Folosind baza de date poti trimite newslettere, oferte sau ii poti suna pentru ale cere opinia in legatura cu anumite produse sau decizii care urmeaza sa fie luate.

Pentru a putea ajunge sa ai o astfel de relatie cu proprii clienti este important sa treci prin etapa de  optimizare seo. Cu cat acestia te vor gasi mai repede in rezultatele motorului de cautare, cu atat iti va fi mai usor sa interactionezi cu ei.

Sfaturi pentru cresterea traficului pe site-ul tau

Este cunoscut faptul ca un proces de  optimizare seo necesita foarte mult timp, rabdare si un efort continuu. Cresterea traficului unui site este, probabil, principalul obiectiv al oricarei campanii din mediul online. Inainte de a vinde trebuie sa atragi atentiea, sa starnesti curiozitatea si sa indemni la actiune.

Asa stau lucrurile in orice tip de campanie de promovare, informare sau comunicare.  Instrumentele Google pentru webmasteri care sunt puse la dispozitia oricui s-au dovedit a fi cele mai bune strategii prin intermediul carora poti trimite utilizatori catre site-ul tau, imbunatatind astfel vizibilitatea acestuia in rezultatele motoarelor de cautare. Nu doar campaniile de  optimizare seo sunt cele care genereaza trafic targetat catre un site. Iata cateva modalitati care pot contribui semnificativ la  rezultatele campaniilor SEO:

1. Incearca sa trimiti toate paginile pe care vrei sa le promovezi pentru a fi adaugate, gratuit,  la indexul Google.

Utilizand instrumentele puse la dispozitie de cel mai mare motor de cautare, permiti robotilor acestuia sa acceseze eficient si complet continutul site-ului tau. Astfel reduci riscul ca Google sa vada un continut diferit de ceea ce este prezent, de fapt, pe site-ul tau. Retine insa ca trimiterea unei pagini la indexul Google nu va garanta includerea acesteia si nici nu te scuteste de crearea unui continut relevant si de actualitate.

2. Analizeaza cum vede Google site-ul tau

Dupa crearea site-ului si stabilirea cuvintelor cheie este indicat sa verifici cum anume sunt vazute paginile web din punct de vedere al motorului de cautare Google. Acest proces te ajuta sa identifici cat de relevante sunt informatiile din continutul tau web si ce sanse ai in ocuparea unei pozitii fruntase in lista rezultatelor Google.

3. Preintampinati eventualele probleme

Folosind diferitele instrumente puse la dispozitia utilizatorilor, in mod gratuit, de catre Google poti preintampina diversele probleme care pot aparea fie la incarcarea paginilor, fie de alta natura. De asemenea, poti vedea la ce pagini este blocat accesul anumitor roboti Google.

Felul in care sunt indexate paginile web ale sitelui tau si cum este vazut continutul acestuia din perspectiva motorului de cautare este foarte important pentru o campanie de  optimizare seo. Verifica in permanenta aceste lucruri pentru a reduce la maximum eventualele erori.

Optimizarea SEO – mai usoara cu Penguin si Panda

Chiar daca foarte multe site-uri au avut de suferit de pe urma algoritmilor Penguin si Panda, munca specialistilor SEO s-a usurat foarte mult. Desigur, vorbim aici de cei care ofera adevarate servicii profesioniste si care au respectat dintotdeauna restrictiile impuse de Google atunci cand au implementat campanii de  optimizare seo.

In urma acestor update-uri, unele elemente s-au simplificat, altele au devenit mai importante, iar unele si-au pierdut din autoritate in ceea ce priveste  optimizare seo. Iata care sunt cele mai importante elemente care au dus la simplificarea muncii specialistilor SEO:

1. Link-urile au o importanta mai scazuta decat pana acum. Acest lucru semnifica o promovare in primele pozitii intr-un timp relativ mai scurt. Prin aceste schimbari, Google a urmarit sa pozitioneze cat mai bine doar site-uile care ofera informatii, produse si servicii de calitate. Asadar, nu doar uneltele si strategiile de promovare sunt importante acum, ci si ceea ce oferi si modul prin care o faci.

2. Continutul actualizat in permanenta nu mai are aceeasi relevanta ca pana acum. Sa nu intelegeti prin aceasta ca algoritmii Google nu mai sunt interesati de continutul proaspat, inca reprezinta un mare avantaj continutul unic, relevant si actualizat. Insa, acesta nu mai este singurul element in functie de care site-urile vor ocupa o pozitie in rezultatele motoarelor de cautare. Este nevoie de mult mai multe lucruri pentru o pozitie fruntasa. Este nevoie de o demonstratie ca ceea ce contine o pagina web este de mare interes pentru utilizatori.

3. Vechimea unui site nu mai este reprezentativa. Un site nou construit si promovat foarte corect din punct de vedere al algoritmilor Google poate descalifica o afacere prezenta in mediul online de multi ani. Nu experienta conteaza, ci calitatea a ceea ce oferi si cum anume faci acest lucru.

4. Calitatea primeaza. Avand in vedere acest lucru, cei care se ocupa de promovarea si administrarea site-urilor, vor trebui sa fie in permanenta la curent cu tendintele Google, dar mai ales sa fie atenti la detalii. Atentia sporita se poate dovedi a fi mai de efect decat orice tip de campanie agresiva sau una desfasurata pe social media.

Alege inteligent atunci cand vrei sa implementezi o campanie de  optimizare seo. Eficienta si profesionalismul sunt detaliile care fac diferenta intre o agentie care ofera servicii SEO si o alta, care nu are o strategie de promovare in mediul online.

Optimizare SEO versus Promovare SEO

In urma cu cativa ani exista o diferenta foarte mare intre acesti doi termeni. In trecerea timpului, atat optimizarea site-ului, cat si  optimizare seo au devenit doua actiuni dependente una de cealalta.

Optimizarea SEO era folosita sub denumirea de optimizare on page, pe cand promovarea sub denumirea de optimizare off page. Primul termen se referea la procesul de optimizare a site-ului sau a unei pagini propriu-zise si era facuta de cele mai multe ori de agentiile de web design.

In ceea ce priveste cel de-al dolea termen, acesta se referea strict la procesul de promovare online, in afara paginii site-ului care trebuia sa fie facut cunoscut publicului tinta. Cu alte cuvinte, campania de  optimizare seo  insemna recomandarea site-ului pentru anumite site-uri autoritare din acelasi domeniu de activitate care generau pentru acesta link-uri, recomandari.

De-a lungul timpului, multe strategii si metode de promovare si de comunicare au suferit schimbari, s-au adaptat la nou, chiar si astazi se afla intr-o continua dezvoltare. Este esential ca fiecare detinator al unei afaceri sa inteleaga importanta campaniilor de promovare, informare si comunicare atat in mediul real, cat si in cel online.

Datorita costurilor mult mai scazute si unui public mult mai numeros, atat media online, cat si strategiile acesteia au fost adoptate de cei mai multi dintre oamenii de afaceri. Timpul le-a demonstrat ca Internetul este cel mai revolutionar mediu al momentului si probabil ca va mai fi pentru multa vreme de acum inainte.

Asa cum aminteam si la inceputul acestui articol, diferenta dintre optimizarea SEO si promovarea SEO s-a transformat intr-o dependenta a celor doua strategii. Atat pentru una, cat si pentru cealalta, cuvintele cheie si continutul relevant ale unui site sunt esentiale. De cele mai multe ori, agentiile SEO nu le trateaza ca pe doua strategii diferite, ci ca pe un tot. Optimizarea se face atat  la nivel on page, cat si la cel off page. Ambele sunt vitale pentru succesul unui business online.

Iar pentru ca toate aceste date te-au lamurit cu privire la diferenta si dependenta dintre optimizare si  optimizare seo alege serviciile unei agentii profesioniste, verifica portofoliul si rezultatele acesteia si implementeaza afacerii tale aceste campanii.

Importanta continutului in obtinerea de backlink-uri

Continua schimbare pe care algoritmii celebrului motor de cautare Google o fac, modifica in permanenta regulile online-ului si a metodelor de promovare si  optimizare seoLupta pentru un loc fruntas in lista de rezultate a acestora este acerba, insa Google inca pozitioneaza site-urile dupa numarul de backlink-uri care vin  catre acestea. Important este de precizat ca schimbarea cu privire la backlink-uri s-a produs la nivelul de relevanta si valoare pe care acestea le au.

Stim ce rol important joaca backlink-urile in procesul de  optimizare seo, de aceea va prezentam in cele ce urmeaza cateva modele cu ajutorul carora sa obtineti link-uri cu valoare care vor contribui semnificativ la cresterea vizibilitatii site-urilor voastre.

1. Una dintre cele mai bune metode o reprezinta crearea de infografice. Acestea trebuie sa contina informatii  relevante si de actualitate legate de domeniul in care compania isi desfasoara activitatea. Mare atentie insa, pentru ca o informatie incorecta si irelevanta poate atrage dupa sine penalizari din partea Webspam. Articolul sau pagina care il contine va fi sanctionata, iar link-urile obtinute in urma lor vor fi considerate spam. Iar asta nu e tot, Google elimina backlink-urile spam.

Foarte important de precizat este faptul ca un infografic exemplar trebuie sa contina un design profesional si un continut foarte informativ, inovativ care sa ii ajute pe vizitatori in gasirea raspunsului intrebarilor sale.

Inainte de a realiza acest infografic este esential sa faci o cercetare cu privire la subiectul abordat in articolul sau pagina publicata. Continutul trebuie sa fie unic, informatiile sa fie foarte bine structurate, scurte si la obiect.

2. O alta metoda prin intermediul careia poti obtine link-uri cu valoare o reprezinta articolele care contin parerile sau interviurile specialistilor. Acestea vor convinge si vor ajuta mai mult vizitatorii sa ia o decizie.

3. Cea din urma modalitate propusa de noi este cea de a realiza si consolida o legatura stransa si consolidata cu proprii consumatori. Relatiile consolidate asigura succesul unei afaceri si relevanta unui site.

Aceste metode enumerate contribuie semnificativ la procesul de  optimizare seo, dar si la cresterea cifrei de afaceri. Ia-le in considerare si aplica-le site-ului tau. Rezultatele sunt garantate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *